Wiki Spore
Advertisement

Port miasta gospodarczego

Port – element występujący w fazie cywilizacji i fazie kosmosu.

Port miasta religijnego

Faza cywilizacji

W tej fazie port ma ogromne znaczenie. Dlatego dobrze w fazie stwora jest zająć gniazdo przy linii brzegowej, aby w fazie cywilizacji posiadać port od początku. Port umożliwia zakup pojazdów morskich oraz podbijanie lub handlowanie za oceanem (mogą to czynić również pojazdy powietrzne, lecz wymagają 4 miast). Oprócz tego pozwala na zajmowanie gejzerów przyprawy, które znajdują się na wodzie. Porty różnią się wyglądem w zależności od charakteru miasta. Porty miast religijnych są pojedynczym, kamiennym pomostem. Te z miast wojskowych są trochę bardziej rozbudowane, ponieważ składają się z dwóch odnóg. Najbardziej rozbudowane są porty miast gospodarczych, których charakterystycznym elementem jest zakręcony pomost.

Port miasta wojskowego

Faza kosmosu

Port groksów

W fazie kosmosu porty są tylko detalem. Co prawda mogą być przy nich budowane pojazdy morskie (na co nie mamy wpływu), ale nie ma to znaczenia. Charakterystyczny port posiadają Groksowie.

Kosmiczne przygody

Porty pojawiają się w niektórych przygodach, np. w Przygodowie czy Walenii (miasteczku z przygody Duchy są niespokojne). Należy przy tym pamiętać, że przez grę są traktowane jako budynek.

Advertisement