Spore Wiki
Advertisement
Keskeneräinen.png Tämä sivu on keskeneräinen.
Toisin kuin {{Muokataan}}, tämä malline tarkoittaa että kuka hyvänsä voi saattaa sen loppuun.

Tämä sivu esittelee hyödylliä vinkkejä Sporeen.

Spore[]

Otuseditori[]

*Punertavat PNG -kuvat: Jotkin PNG -kuvat näyttävät punertavilta. Tämän saa tehtyä seuraavasti: Luo jokin otus ja mene Koekävelyyn. Valitse taustaksi tulivuori -tausta. Tämän jälkeen tallenna otus. PNG -kuvat pitäisi näyttää nyt punertavalta.

*Monipuolinen osien pyöritys: Tavallisesti jos pelaaja haluaa muuttaa osan asentoa, pelaajan täytyy napsauttaa palloa ja liikuttaa sitä tai pöyrittää renkaita osan ympärillä. Jos kuitenkin painat Tab-näppäintä, saat lisää renkaita.

*Pidemmät raajat: Jos pelaaja painaa CTRL-näppäintä, pelaaja voi yhdistää raajoja nivelistään. Tämä voi olla hyvin kätevä tapa tehdä otuksille pitkiä häntiä.

*Osien kopiointi: Alt-näppäimellä voi tehdä osista ja raajoista täsmälleen samanlaisia klooneja.

*Epäsynmetrisyys: A-näppäintä painamalla pelaaja voi tehdä otuksestaan epäsynmetrisen. Pelaajan on kuitenkin pitänyt ladata Päivitys 1.05

Galaksissa Kuhisee[]

Seikkailueditori[]

*Patsasmaiset otukset: Joissain seikkailuissa voi nähdä aivan liikkumattomia otuksia. Oikeastaan ne eivät ole otuksia vaan pelikohteita, jotka ovat naamioitu otusten näköisiksi. Niitä voi tehdä seuraavasti: Ota jokin pelikohde, esimerkiksi Siirrin. Ota esille Käytös -osio ja vaihda Normaali Naamioiduksi. Kun Spore-keskus avautuu, valitse jokin luomus, mutta älä hyväksy sitä, vaan muokkaa. Kun editori on avautunut, avaa Spore-keskus vasemmasta alareunasta, jonka jälkeen valitse Kaikki. Kun näet kaikki luomukset, avaa jokin otus editoriin ja valitse se oikeasta alareunasta.

*Lisäasetukset: Paina seikkailueditorissa otusten käytös valikossa Ctrl pohjaan, ja paina esim: agressiivinen. Sitten saat lisäasetukset napin käytöön.

Advertisement