FANDOM

Laji voi joutua sukupuuttoon, jos pelaajan otus tappaa tarpeeksi sen jäseniä otuspelissä. Kun tarpeeksi jäseniä on tapettu, lajin muut edustajat katoavat ja laji on sukupuutossa.

Lajien sukupuuttoon saaminen on usein helpompi tapa kerätä DNA-pisteitä kuin sosiaalinen toiminta, tosin sukupuuttoon tappamisesta saa vähemmän DNA:ta. Silloin tulee myös helposti saalistajaksi. Sukupuuttoon vaadittavien otusten määrä on usein 3-7, 3 otuspelin alussa ja 7 ihan lopussa.

Avaruuspelissä otukset voi saattaa keinotekoisesti sukupuuttoon käyttämällä lajien tuhoajaa. Siten saa tilaa uusille lajeille.

Triviaa Muokkaa

  • Jos sukupuuttoon kuollutta lajia oleva jätti on planeetalla, se alkaa pelätä pelaajan otusta.
  • Sukupuuttoon saatettu laji voi saapua uudelleen planeetalle heimopelissä. Jos näin käy, lajista tulee pelaajan heimon vihollinen.
  • Joskus, vaikka se onkin harvinaista, laji jota pelaaja ei ole koskaan tappanut on jo kuollut sukupuuttoon.
  • Pikkukartalla sukupuuttoon kuolleita lajeja merkitään punaisella pääkallolla ja sääriluilla.
  • Jos tappaa lajin sukupuuttoon, kuolleen lajin pesällä voi palauttaa kuntoa.