Spore Wiki
Advertisement
Seikkailija.png Tämä artikkeli on Galaksissa kuhisee -lisäosaan liittyvä tynkä.

Seikkailueditori

Seikkailu on tehtävä, jossa sen pelaaja suorittaa erilaisia pikkutehtäviä. Seikkailu loppuu, kun pelaaja toteuttaa kaikki pikkutehtävät tai häviää. Seikkailut tulivat mukaan peliin uusimman Spore Galaksissa kuhisee -lisäosan mukana. Seikkailuja voi luoda itse tai pelata muiden julkaisemia seikkailuja. Myös Maxis julkaisee ajoittain uusia seikkailuja. Seikkailueditoriin pääsee Sporen päävalikon "Luo" -ikkunasta. Avaruuspelissä seikkailuun voi päästä, jos pyytää joltakin valtakunnalta tehtävää - joskus tehtäväksi tulee seikkailu.

Tyypit[]

Seikkailutyyppejä on olemassa 10:

Sisältö[]

Seikkailu voi sisältää mm. musiikkia ja efektejä. Seikkailueditorissa seikkailuun voi lisätä esineitä, musiikkia, efektejä, hahmoja, kulkuneuvoja tms. On myös erikoisuuksia kuten räjähteitä ja teleportteja. Otuksia, rakennuksia ja kulkuneuvoja voi ladata seikkailuihin Sporepediasta. Seikkailuihin pitää lisätä myös kapteeni, jolla seikkailua pelataan (tai antaa pelaajan valita oma kapteeni).

Pisteet[]

Seikkailusta saatavien pisteiden määrä vaihtelee. Se riippuu siitä, kuinka vaikea seikkailu on. Aluksi seikkailusta saa vain 15 pistettä, kun seikkailu on pelattu 20 kertaa pisteet nousevat tai laskevat riippuen siitä kuinka moni pelaaja on läpäissyt sen. Jos esimerkiksi kukaan ei ole läpäissyt seikkailua, siitä saa 100 pistettä, mutta jos sen läpäisee, saatava pistemäärä laskee.

Advertisement